Hoi, kunnen we je misschien helpen?

In ons Help Centrum vind je de antwoorden op de meeste vragen. Mocht je vraag er toch niet tussen staan, neem dan eventjes contact met ons op. Kies hierboven het gewenste onderwerp met betrekking tot je vraag en vind het antwoord.

Bestellen en Ontvangen

Goed om te weten

Veiligheid en betrouwbaarheid hebben bij ons de hoogste prioriteit. Als webshop zijn we gecertificeerd lid van Webshop Keurmerk.
Voordelen voor jou als consument zijn o.a.:

  • onze webshop is gekeurd en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving
  • je hebt 14 dagen de tijd om een retour aan te melden
  • je hebt 14 dagen de tijd om een product retour te zenden
  • binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour (mits aantoonbaar verzonden) zal het geld worden gecrediteerd
  • je kunt gebruik maken van onafhankelijke geschillenbeslechting

Als je vindt dat je klacht of geschil niet naar behoren is behandeld, kun je contact opnemen met de Geschillencommissie van Webshop Keurmerk.

Je kunt je klacht ook aanmelden bij het ODR platform van de Europese Commissie, voor alle consumenten binnen Europa.

Bestellen bij SwietArts doe je in drie eenvoudige stappen

  1. Plaats een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.

  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan je NAW gegevens, factuur- en afleveradres en je telefoonnummer voor eventuele vragen over je bestelling.

  3. Rond af door te betalen. Dat kan met een iDEAL, VISA card, Mastercard, PayPal, eenmalige machtiging of kies voor een betaling achteraf. 

Tip:

Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken. Een account aanmaken is niet verplicht. Je kunt uiteraard ook als gast bestellen.

  • Onze medewerkers kunnen telefonisch geen bestelling voor je plaatsen.
  • Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies, wis je geschiedenis en probeer het opnieuw.

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.

Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met onze klantenservice.

Status updates van je bestelling

Het is mogelijk dat je geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen, omdat je mogelijk een typefout in het e-mailadres hebt gemaakt. Je bestelling is wel gelukt, maar de e-mails kunnen niet in je mailbox afgeleverd worden. Je bestelling wordt wel gewoon door ons verwerkt alleen mis je de status updates omdat deze niet aankomen. 

Kunnen jullie mijn e-mailadres nog aanpassen?

Om je e-mailadres aan te laten passen, kun je beste even contact opnemen met onze klantenservice. In de meeste gevallen kunnen wij dit direct voor je aanpassen en desgewenst de orderbevestiging opnieuw naar je mailen.

Heb je echter gekozen voor achteraf betalen met Klarna dan kunnen wij je e-mailadres niet aanpassen. Je kunt dan het beste even contact opnemen met de klantenservice van Klarna, zodat zij dit voor je kunnen aanpassen.

Zodra we je bestelling ontvangen hebben, gaan we direct voor je aan de slag. We verzamelen de producten en pakken deze zorgvuldig voor je in. Per e-mail houden we je continu op de hoogte van de status van je bestelling. En als laatste ontvang je van PostNL per e-mail de track & trace code voor het volgen van je bestelling. Tevens geeft PostNL in deze e-mail een indicatie van de verwachtte leverdag en het tijdsblok.

Wij en de bezorgers van PostNL doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we je daarvan op de hoogte.

Onderstaand een overzicht ter indicatie van bestelmoment tot het verwachte aflevermoment.

  • Maandag voor 17:00 uur besteld is dinsdag bezorgd
  • Maandag na 17:00 uur besteld is woensdag bezorgd
  • Dinsdag voor 17:00 uur besteld is woensdag bezorgd
  • Dinsdag na 17:00 uur besteld is donderdag bezorgd
  • Woensdag voor 17:00 uur besteld is donderdag bezorgd
  • Woensdag na 17:00 uur besteld is vrijdag bezorgd
  • Donderdag voor 17:00 uur besteld is vrijdag bezorgd
  • Donderdag na 17:00 uur besteld is zaterdag bezorgd
  • Vrijdag voor 17:00 uur besteld is zaterdag bezorgd
  • Vrijdag na 17:00 uur besteld is maandag bezorgd
  • Zaterdag voor 12:00 uur besteld is maandag bezorgd
  • Zaterdag na 12:00 uur besteld is dinsdag bezorgd
  • Zondag besteld is dinsdag bezorgd

 

Niet thuis?

Je bestelling wordt door PostNL twee keer aangeboden. Als je bij de tweede bezorgpoging niet aanwezig bent, dan wordt je bestelling automatisch bij een afhaalpunt van PostNL bezorgd.
 
In je e-mail en in de PostNL-app vind je een track & trace code. Met deze code kun je zien waar je je pakket kunt ophalen.
De bestelling kun je binnen een week afhalen op vertoon van je legitimatiebewijs.
 
Vragen aan PostNL? Het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL is 0900-0990. Je kunt op werkdagen bellen van 8:30 uur tot 20:00 uur en in het weekend van 9:00 uur tot 16:00 uur.
 

Voor het verzendproces maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Per e-mail houden wij je continu op de hoogte van de status van je bestelling. Zodra je bestelling is gescand door PostNL ontvang je van PostNL per e-mail de track & trace code voor het volgen van je bestelling. Tevens geeft PostNL in deze e-mail een indicatie van de verwachte leverdag en het tijdsblok waarin het pakket bezorgd zal worden. Klik hier om de huidige status van je bestelling te bekijken.

SwietArts en de bezorgers van PostNL doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, dan brengen wij je daarvan op de hoogte.

Met de track & trace code weet je precies wanneer we bij je langskomen.

Voor het verzenden van je bestelling maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Dat is superhandig, want zo kun jij 24/7 zien wanneer de PostNL bezorger bij je langskomt. Het is tevens je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we aan de hand de Track & Trace code waar het eventueel aan ligt en kunnen we je op een juiste manier informeren.

  • Je pakket traceren met de track & trace code? Klik hier om je pakket te volgen zodat je de bezorger met je mooiste glimlach kan verwelkomen.

Wat betekent de vermelding van mijn track & trace status?

Track & Trace werkt door middel van scans. PostNL scant je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Vanaf het moment dat wij je pakket aanmelden tot het moment van bezorging door de PostNL chauffeur. Bij iedere nieuwe scan in het proces verandert de status van de Track & Trace.

Dit zijn de meest voorkomende track & trace statussen:

  • Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in het sorteerproces

  • Zending is bij PostNL

  • Zending is gesorteerd

  • Bezorger is onderweg

  • Zending is bezorgd

  • Zending is bezorgd bij de buren op nr. […]

  • Zending af te halen bij PostNL locatie

  • Vertraagd 

Volg je pakket, snel en simpel. Met de app van PostNL

Er zijn drie opties voor het verkrijgen van je pakket:

  1. Afhalen van je pakket in de winkel in Hoogvliet is vanzelfsprekend gratis
  2. Is je bestelbedrag lager dan € 50,00, dan betaal je € 6,95 verzendkosten
  3. Is je bestelbedrag hoger dan  € 50,00, dan betaal je € 4,95 verzendkosten

Waarom zijn de verzendkosten niet gratis boven een bepaald bedrag?

Dat kunnen we heel eenvoudig uitleggen: het kost simpelweg geld om pakket van A naar B te brengen. Deze transportkosten moeten op de een of andere manier betaald worden. Veel webwinkels kiezen er daarom voor om de prijzen kunstmatig wat te verhogen. De verzendkosten lijken dan gratis, maar geloof ons, je hebt die kosten alsnog betaald. Wij kiezen daar niet voor. Wij houden van duidelijkheid en dit is superduidelijk. Verzenden kost gewoon geld ongeacht het bedrag wat je gaat besteden. Wij kiezen er dan ook bewust voor om de verzendkosten op € 4,95 te houden voor bestellingen vanaf €50,00 en € 6,95 voor bestellingen onder de € 50,00 (dit is wat de werkelijke kosten over het algemeen wel zijn).

Daarnaast vinden wij het fijn om aan het milieu en duurzaamheid te denken. Daarom ontmoedigen wij het heen en weer sturen van producten door een vaste verzendprijs te rekenen. Wij zouden het daarom prettig vinden wanneer je vooraf goed nadenkt over je aankoop zodat er zo min mogelijk verkeer op de weg heen en weer hoeft te rijden tussen webwinkel en klant. Dit is meteen ook de reden waarom je ook de transportkosten van je retourpakket zelf betaald. 

Je betaalt een eerlijke en zeker geen hoge prijs voor het verzenden van je producten en wij weten eigenlijk zeker dat onze klanten net als wij van duurzaamheid houden. Eerlijkheid, duidelijkheid en openheid, daar staan wij voor!

Wat als ik niet thuis ben?

Als je maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur en zaterdag voor 12:00 uur een bestelling bij ons plaatst en betaalt, dan streven wij ernaar om de aankoop dezelfde dag te verzenden. Over het algemeen bezorgt PostNL de volgende werkdag je pakket.

Ben je niet thuis? Dan bezorgt PostNL het pakket volgens de bezorgvoorkeuren die bij hen bekend zijn. Je kunt tijdens het bestelproces ook kiezen voor afhalen in onze winkel of voor het afhalen bij een van de PostNL Servicepunten.

Wat is ochtendbezorging?

Ochtendbezorging door PostNL kun je optioneel toevoegen aan de levering van je bestelling. Met deze optie wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag “maandag t/m vrijdag” voor 12:00 uur bezorgd. Handig als je naar een feestje moet. De toeslag voor ochtendbezorging bedraagt €12,50 en is alleen mogelijk bij aflevering op een huisadres. Als je niet thuis bent dan komt de bezorger op de eerstvolgende werkdag bij je langs.

Ik ben overdag op mijn werk

Logisch, wij ook hoor. Maar met de optie avondbezorging komt de PostNL chauffeur gewoon ’s avonds bij je langs om je bestelling te bezorgen. Voor deze service betaal je een toeslag van € 2,50 en het is alleen mogelijk bij aflevering op een huisadres. Als je niet thuis bent dan komt de bezorger op de eerstvolgende werkdag nogmaals bij je langs.

Ik haal mijn bestelling liever af bij een PostNL servicepunt

Je kunt ervoor kiezen om jouw bestelling af te halen bij een van de ruim 3.000 PostNL servicepunten. Kies tijdens het bestelproces het gewenste PostNL punt bij jou in de buurt. Je ontvangt een bericht als je bestelling gereed ligt om af te halen en raadpleeg de status met je track & trace code.

Achteraf toch niet tevreden over je product

Dat is jammer. Check onze retourvoorwaarden.

Helaas, een bestelling die geplaatst is, kun je niet meer aanpassen. Als je bestelling nog niet de status verzonden heeft dan kun je deze nog wel annuleren. Indien gewenst kun je daarna een nieuwe bestelling plaatsen met daarin de juiste artikelen.

Per e-mail houden wij je continu op de hoogte van de status van je bestelling

Zodra je bestelling is gescand door PostNL ontvang je van PostNL per e-mail de track & trace code voor het volgen van je bestelling. Tevens geeft PostNL in deze e-mail een indicatie van de verwachte leverdag en het tijdsblok waarin het pakket bezorgd zal worden. Klik hier om de huidige status van je bestelling te bekijken.

SwietArts en de bezorgers van PostNL doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, dan brengen wij je daarvan op de hoogte.

Wil je weten waar je pakket blijft? Klik hier om je pakket te volgen!

Geen probleem, de bezorger belt gewoon even bij je aan om het pakketje persoonlijk aan je te overhandigen.

Wat als ik niet thuis ben?

Ben je niet thuis? Dan bezorgt PostNL het pakket volgens de bezorgvoorkeuren die bij hen bekend zijn. Je kunt tijdens het bestelproces ook kiezen voor afhalen in onze winkel of voor het afhalen bij een van de PostNL Servicepunten.

Wij vinden het geen probleem om je bestelling naar je te verzenden. Maar wanneer je in de buurt woont of toevallig in de buurt bent dan kun je er ook voor kiezen om je bestelling op te halen bij ons in de winkel. Je kunt dan je bestelling vaak dezelfde dag nog in huis hebben. Wat wel heel belangrijk is wanneer je je bestelling komt afhalen, is je ordernummer. Voor ons ben je natuurlijk veel meer dan een nummer, maar zonder ordernummer kunnen wij je helaas niet helpen. Als je het fijner vindt dan kun je ook je bestelbevestiging meenemen, dat is net zo makkelijk.

Voor het betalen van je bestelling kun je gebruik maken van onderstaande betaalmethoden. Maak je geen zorgen, betalen bij Swietarts is altijd veilig. Met Klarna heb je 100% aankoopbescherming en rekenen wij geen rente of verborgen kosten. Klarna herinnert je altijd aan je betaling, dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets vergeet.

Achteraf betalen met Klarna (geen betaalkosten)

Voor het betalen van je bestelling kun je gebruik maken van onderstaande betaalmethoden. Maak je geen zorgen, betalen bij Swietarts is altijd veilig.

  • Koop nu, betaal later. Achteraf binnen 14 dagen (of binnen maximaal 30 dagen)
  • Gratis. Geen rente/verborgen kosten
  • Klarna aankoopbescherming
  • Achteraf betalen doe je rechtstreeks via Klarna.com/nl/. Log in voor een overzicht van je aankopen en betaal ze met één klik.

Mocht je vragen hebben over dit onderwerp. De klantenservice van Klarna is 24/7 geopend.

Tip: download de Klarna App. Daarin staan al je aankopen overzichtelijk op een rijtje. Je kunt een herinnering instellen om te zorgen dat je op tijd bent met betalen. Fijn he!

Eenmalige machtiging (geen betaalkosten)

  • Klarna schrijft het bedrag automatisch van je rekening af
  • Het bedrag wordt binnen 5 werkdagen afgeschreven
  • Klarna aankoopbescherming

IDeal (geen betaalkosten)

  • Je rekent je aankoop meteen af en je betaalt veilig in je vertrouwde internet betaalomgeving van een van de volgende banken:
    • ABN AMRO
    • ASN
    • Bunq
    • ING
    • Knab
    • Rabobank
    • Regiobank
    • SNS
    • Triodos
    • Van Lanschot

Creditcard (geen betaalkosten)

  • VISA card
  • Mastercard

PayPal (wel betaalkosten)

  • Je betaalt via je PayPal account
  • Per transactie berekenen wij: vaste kosten € 0,35 + 3,4% variabele kosten

Bij afhalen in de winkel

  • Dit is niet mogelijk. Wanneer je een bestelling in de winkel komt afhalen, dan betaal je je order online via een van bovengenoemde betaalmethodes. Je hoeft dan de bestelling alleen nog maar even af te halen met je orderbevestiging.

Met een cadeaukaart

  • Als je een SwietArts cadeaukaart hebt, dan kun je deze in onze fysieke winkel inleveren als betaalmiddel. Je kunt deze niet gebruiken om een weborder te betalen. 

Zodra je je bestelling hebt afgerond dan ontvang je per e-mail een bestelbevestiging. In de bijlage vind je de factuur als PDF-bestand.

Voor het openen en lezen van het PDF-document adviseren wij je om Adobe Acrobat Reader DC te downloaden. Adobe Acrobat Reader DC is gratis te downloaden. 

We betalen je meteen terug zodra we je annulering verwerkt hebben. Meestal staat het geld daarna binnen 1-2 werkdagen weer op je rekening.

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. Over het algemeen worden de retourzendingen afgehandeld binnen 1-2 werkdagen nadat ze door ons ontvangen zijn. Meestal staat het geld daarna binnen 1-2 werkdagen weer op je rekening. 

éMet iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde mobiel bankieren app of internet bankiersomgeving van je eigen bank. Dus eigenlijk betalen zoals je waarschijnlijk al gewend bent.

Voordelen

  • Registreren is niet nodig. Je kunt iDeal gebruiken als je bankiert bij een van de deelnemende banken.
  • Het is veilig, want je betaalt in de omgeving van je eigen bank.
  • Ideal is gemakkelijk, omdat alle betaalgegevens voor je worden ingevuld. Ook weet je direct of de betaling geslaagd is.
  • Je houdt controle op je saldo. De iDeal-betaling is meteen zichtbaar op je rekeningoverzicht. 

Deelnemende banken

Beschik je over een rekeningnummer bij één van onderstaande banken dan kun je gebruik maken van direct betalen met iDeal:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Bunq
  • ING
  • Knab
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS
  • Triodos
  • Van Lanschot
Storing?
Ervaar je momenteel problemen met je iDeal betaling? Kijk dan op de iDeal beschikbaarheidspagina of je bank wellicht een storing heeft of recent een storing heeft gehad. Om je bestelling toch af te ronden, dien je één van onze betaalmethoden te kiezen.
  • Snelle en gemakkelijke, directe betaling
    • Bij Klarna kun je online betalen met je creditcard. Voor betalen van je bestelling accepteren wij de VISA en MasterCard. Voor het betalen via KLARNA met een creditcard in onze webshop berekenen wij géén betaalkosten.
  • Voordelen
    • Betaal met één klik
    • Klarna kopersbescherming

éMeestal kun je wel achteraf betalen met Klarna. Mocht dit niet lukken, dan kan dat komen door één of meer van onderstaande factoren:

  • Het totaalbedrag van je bestelling
  • Eventueel openstaande facturen
  • Het aantal bestellingen dat je eerder geplaatst hebt
  • Bezorging op een afhaalpunt
  • Eén van je facturen is overgedragen aan een incassobureau
Mocht je vragen hebben over dit onderwerp, neem contact op met Klarna.
Tip: download de Klarna App. Daarin staan al je aankopen overzichtelijk op een rij en kun je een herinnering instellen om ze op tijd te betalen. Wel zo fijn!
Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode, zoals iDeal (gratis) of PayPal (vaste kosten € 0,35 + 3,4% variabele kosten). 

Snelle en gemakkelijke, directe betaling

Om gebruik te kunnen maken van PayPal moet je je aanmelden met een e-mailadres. Je betaalt met je bankrekening, creditcard of een PayPal-rekening (waar je tegoed op plaatst). Voor het betalen met PayPal in onze webshop berekenen wij betaalkosten.

Hoe werkt PayPal?

  • Open snel een rekening met slechts een paar gegevens
  • Voeg je bankrekening of creditcard toe
  • Betaal met je e-mailadres en PayPal wachtwoord
  • Per transactie berekenen wij: vaste kosten € 0,35 + 3,4% variabele kosten

Open een PayPal rekening

Klik hier en open gratis een PayPal-rekening voor particulier of zakelijk gebruik

Betalen met gemak

Apple Pay is heel handig en werkt op de Apple toestellen die je elke dag al gebruikt. Je kunt met een gerust hart contactloos afrekenen in onze winkel. Het is eenvoudiger dan betalen met je bankpas en nog veiliger ook.

Apple Pay gebruiken in combinatie met je iPhone en Apple Watch gaat snel en is veiliger dan je pincode intoetsen of met contant geld afrekenen.

Privacy en beveiliging bij iedere betaling

De veiligere manier van betalen.

Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een device-specifiek nummer en een unieke transactiecode. Je kaartnummer wordt dus nooit opgeslagen op je device of op de servers van Apple. En wanneer je betaalt, deelt Apple je kaartnummers nooit met de verkopende partij. 

Snelle en veilige transacties

Apple Pay werkt met Face ID of Touch ID om tweestapsverificatie in te stellen. Je hoeft je betalingen dus niet te controleren aan de hand van een code, een geheime vraag of een wachtwoord.

Je betalingen blijven privé

Wanneer je betaalt met een bankpas, bewaart Apple Pay geen transactiegegevens die naar jou persoonlijk te herleiden zijn.

Apple Pay instellen is heel eenvoudig

Ga direct aan de slag door je bankpas toe te voegen aan je iPhone, iPad of Apple Watch.

  • Ontdek hier hoe je Apple Pay instelt
Voeg je kaarten toe zonder dat je de voordelen van die kaarten verliest
Apple Pay werkt met bankpassen van onderstaande nationale banken:
    • ABN AMRO (Maestro-kaarten)
    • Bunq
    • Curve
    • iCard
    • ING Bank
    • Monese
    • N26
    • Openbank
    • Rabobank
    • Revolut
    • TransferWise

Ja hoor, zolang je bestelling nog niet verzonden is, kun je annuleren. Dit kun je dan eenvoudig doen door een annuleringsverzoek in te dienen via ons contactformulier. Bellen met onze klantenservice mag natuurlijk ook.

Maar we werken razendsnel. Daardoor is je bestelling soms verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn retourneren. En maak je geen zorgen, als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.

Toch niet tevreden over je product? Dat is vervelend. We gaan je verder helpen...

Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je product geen goede match is, mag je het altijd naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. Op alle leveringen en diensten van SwietArts zijn de retourvoorwaarden van toepassing. Zorg wel dat de pakbon of op zijn minst het ordernummer met de retourzending mee gezonden wordt, anders weten we niet van wie de zending is. Laat ons per mail even weten waarom het product retour komt.

Goed om te weten wanneer je je product retour stuurt:

  • Je hebt 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • Je betaalt zelf de verzendkosten voor je retourpakket, deze bedragen € 6,95*.
  • Woon je in de buurt? Breng de producten dan persoonlijk terug naar de winkel. Je bespaart dan op de verzendkosten. Let op dat je altijd je pakbon meeneemt en dat je dit wel binnen de wettelijke zichttermijn doet. Je krijgt nooit contant geld terug, je wordt terugbetaalt op dezelfde manier als de order voldaan is. Bij een online betaling wordt het bedrag dus teruggestort en niet aan de kassa uitbetaald.
  • Geld terug? Binnen twee dagen na ontvangst van je retour(en) wordt het bedrag teruggeboekt via onze betaalpartner Mollie.

* je betaalt dit tarief alleen als je via SwietArts.myparcel.me een retourlabel genereert en thuis het label print. Geen printer in huis? Klanten die een pakket retourneren, hoeven niet meer zelf een verzendlabel te printen en kunnen een digitale barcode aanmaken. De medewerker op de PostNL-locatie scant vervolgens de barcode vanaf een telefoon en print het label voor op de retourzending. Let op! Voor deze service rekent PostNL per zending € 0,10 extra. Retourkosten zijn dan € 6,95 + € 0,10 toeslag. Dit is niet mogelijk bij het retourneren van een brievenbuspakket.

Voor elke andere verzendwijze betaal je het dan geldende PostNL tarief voor het verzenden van je pakket. Retouradres: SwietArts 

Meld altijd eerst je retour via het herroepingsformulier!

Ga naar deze pagina: HERROEPINGSFORMULIER.

Vul het formulier volledig in en verstuur het. Houd je bestelnummer bij de hand, dit heb je nodig bij het aanmelden. Zonder herroepingsformulier wordt je retourpakket niet in behandeling genomen.

Iets retour sturen? Genereer eenvoudig zelf je retourlabel.

Ga naar SwietArts.myparcel.me. Vul de track & trace code en je postcode van je bestelling in en klik op “Versturen“. Je kunt nu de track & trace informatie van je bestelling raadplegen. Zodra de zending is afgeleverd, verschijnt de mogelijkheid om binnen de bedenktermijn je product(en) retour te sturen en via de knop “Retourlabel Downladen” het retourlabel te genereren. Het retourlabel is 14 dagen geldig. Zorg dat je de pakbon of een bestelbevestiging voorzien van een ordernummer bij de retourorder inpakt.

Als je via SwietArts.myparcel.me een retourlabel genereert en thuis het label print, bedragen de verzendkosten € 6,95. Geen printer in huis? Klanten die een pakket retourneren, hoeven niet meer zelf een verzendlabel te printen en kunnen een digitale barcode aanmaken. De medewerker op de PostNL-locatie scant vervolgens de barcode vanaf een telefoon en print het label voor op de retourzending. Let op! Voor deze service rekent PostNL per zending € 0,10 extra. Retourkosten zijn dan € 6,95 + € 0,10 toeslag. Dit is niet mogelijk bij het retourneren van een brievenbuspakket.

Voor elke andere verzendwijze betaal je het dan geldende PostNL tarief voor het verzenden van je pakket. Retouradres: SwietArts 

Natuurlijk, je mag je altijd bedenken.

Laat dan even iets weten aan onze klantenservice. Verder hoef je niets te doen. Behalve je bestelling betalen als je dat nog niet had gedaan.

Zodra wij het retourpakket binnen hebben, gaan we het verwerken. 

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 1-2 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

    • Klarna: binnen 1-2 werkdagen
    • PayPal: binnen 1-2 werkdagen

Bij al onze producten is er altijd een zichttermijn van minstens 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag dat jij je bestelling ontvangt.

  1. Eventuele gebreken m.b.t. de geleverde producten dien je uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Dit doe je altijd per e-mail o.v.v. het ordernummer. Ter onderbouwing van de gebreken dien je duidelijke foto’s hiervan als bijlage mee te sturen. Fotografeer ook de doos waarin het artikel is verzonden.
  2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk).
  3. Het artikel heeft geen gebruikssporen.
  4. Het te retourneren product is dusdanig goed verpakt dat bij transport geen beschadiging of breuk kan ontstaan. Dit is op eigen risico.
  5. Ontstaat er breuk bij het retour sturen van een product, dan wordt maximaal 50% van de verkoopprijs vergoed.
  6. Geef het pakket af bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Zoek de dichtstbijzijnde locatie: www.postnl.nl/locatiewijzer. Tip: bewaar het verzendbewijs tot je retour door ons verwerkt is.
  7. Zorg dat de pakbon of een bestelbevestiging inclusief ordernummer bij de retourzending wordt ingepakt.
  8. Eten & drinken kan niet retour gezonden worden.

Dat is heel simpel; “we laten het je weten”. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 2 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt. Met de track & trace code die je bij het terugsturen van je pakket ontvangen hebt, kun je desgewenst traceren waar het pakket zich bevindt.

Klantenservice Overig

Privacybeleid

Meer informatie

Disclaimer

Meer informatie

Herroepingsrecht

Meer informatie

Contact

Heb je het niet kunnen vinden, zoek dan rechtstreeks contact met ons