Toch niet tevreden over je product? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.

Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het altijd naar ons terugsturen binnen de zichttermijn.

Goed om te weten om je product retour te sturen

  • Je hebt 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • De bijdrage in de retourkosten binnen Nederland bedragen € 4,95*.
  • De retourkosten vanuit het buitenland zijn afhankelijk van het land en altijd voor rekening koper.
  • Woon je in de buurt? Je kunt je producten ook altijd gratis retourneren of omruilen in onze winkel binnen de wettelijke bedenktermijn.
  • Geld terug? Binnen 2 dagen na ontvangst van je retour(en) wordt het bedrag teruggeboekt via onze betaalpartners Klarna of Paypal.

* Je betaald dit tarief alléén als je via ons systeem een retourlabel genereert en thuis het label uitprint. Géén printer in huis? Klanten die een pakket retourneren hoeven niet meer zelf een verzendlabel te printen en kunnen een digitaal barcode aanmaken. De medewerker op de PostNL-locatie scant vervolgens de barcode vanaf een telefoon en print het label voor op de retourzending.

Let op! Voor deze dienst rekent PostNL per zending € 0,10 extra. Niet mogelijk bij het retourneren van een brievenbus pakket.

Voor elke andere wijze betaal je het dan geldende PostNL tarief voor het verzenden van je pakket.

Contact met SwietArts

Heb je na het lezen toch nog vragen? Neem gerust even contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag!

Iets retour sturen? Genereer eenvoudig zelf je retourlabel

Ga naar de SwietArts Track & Trace pagina, vul de Track & Trace code en je postcode van je bestelling in en klik op “Versturen”. Bij de eerste keer klikken dienen er drie groene vinkjes te verschijnen en na de tweede keer klikken op de knop “Versturen” kun je de Track & Trace informatie van je bestelling raadplegen. Zodra de zending is afgeleverd verschijnt de mogelijkheid je zending retour te sturen en via de knop “Retourlabel Downloaden” het retourlabel te downloaden.

Géén printer in huis? Klanten die een pakket retourneren kunnen een digitaal barcode aanmaken. De medewerker op de PostNL-locatie scant vervolgens de barcode vanaf een telefoon en print het label voor op de retourzending.

Let op! Voor deze dienst rekent PostNL per zending € 0,10 extra. Niet mogelijk bij het retourneren van een brievenbus pakket.

Retourvoorwaarden

Bij al onze artikelen (exclusief sale producten) is er altijd een zichttermijn van minstens 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag dat jij je bestelling ontvangt.

  1. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan heb je geluk: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Deze wet geldt per verkopende partij. Dus als je 2 artikelen bestelt met 1 artikel wat niet op voorraad is en later wordt nagezonden, start de zichttermijn van de artikelen op de dag dat je het laatste artikel hebt ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
  2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk).
  3. Het artikel heeft géén gebruik sporen (voor zover mogelijk).
  4. Cadeaubonnen / Cadeaukaarten kun je niet retourneren.
  5. Het te retourneren artikel is op juiste wijze verpakt zodat bij transport géén beschadiging of breuk kan ontstaan.
  6. Bij breuk van een produkt wordt slechts 50% van de verkoopprijs vergoed.
  7. De eventueel ontvangen Loyalty Spaarzegels dien je mee retour te sturen.